Kereta Sewa Kelantan | Van Sewa Kelantan

Kereta Sewa Van Sewa Machang

Kereta Sewa Machang ialah halaman web untuk mempromosikan perkhidmatan kereta sewa diMachang, Kelantan. Kami merupakan wakil penyewa kereta sewa di Machang, Kelantan.

Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Kelantan. Kereta sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.

Tips nak kurangkan mafsu makan.


Tips nak kurangkan nafsu makan.
--------------------------------------------------------

Selera makan macam dinasour ? Nampak makanan sahaja terus nak terkam , parah sungguh situasi ni kan. Bila dan nasfu makan ni kuat susah nak kurus. Jangan risau saya akan berikan tips turunkan nafsu makan untuk kuruskan badan.

Tips Turunkan Nafsu Makan.

1.Tambah Makanan berserat

Terdapat banyak bukti yang menyatakan bahawa serat mampu mengurangkan selera makan.Oleh itu tambahkan jumlah makanan yang kaya dengan serat seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh seperti gandum, dan kekacang. Makanan yang dicadangkan ini juga cenderung memiliki kandungan air tinggi yang membantu anda rasa lebih kenyang.

Tips: Ambil dalam jumlah yang sederhana dan sebaiknya makan buah sebelum hidangan utama bagi mengawal nafsu makan.

2. Sup Sebagai Pembuka Hidangan

Anda boleh memakan sup atau sup berasaskan sayuran sebagai hidangan pertama. Makanlah sup panas atau sejuk.Cara ini mampu mengurangkan kalori yang anda makan.tetapi perlu diingat, anda hanya boleh makan sup rendah lemak, tinggi serat dan bukannya sup yang berlemak tinggi.

Tips: Pilih sup sayuran lobak atau sup tomato sebagai pembuka hidangan.

3. Cuba Makan Oren atau Limau Gedang (Grapefruit)

Ada penyelidikan mencadangkan bahawa makanan berasasakan tanaman rendah kalori yang kaya dengan serat larut seperti oren dan limau gedang mampu membantu kita rasa kenyang lebih cepat dan memastikan gula dalam darah menjadi baik.

4. Minum Susu

Meningkatkan pengambilan makanan berasaskan tenusu rendah lemak adalah cara terbaik mendapatkan lebih daripada dua protein-dadih susu dan kasein- yang dikatakan menjadi penahan selera makan. Minum susu dikatakan lebih berkesan. Kajian mendapati dadih susu -bahagian cecair daripada susu lebih baik dalam mengurangkan selera makan jika dibandingkan dengan kasein.

5. Masukkan Sedikit Lemak dalam Karbohidrat.

Tetapi jangan masuk terlalu banyak. Apabila kita makan, sejenis hormon yang dikenali sebagai leptin dilepaskan dari sel-sel lemak. Ini perkara baik apabila kita bercakap mengenai jumlah lemak yang sederhana.Kajian menunjukkan bahawa kekurangan Leptin(berikutan diet amat rendah lemak) boleh mencetus selera melampau. Sudah jelas kita mahu melakukan yang sebaliknya. Tetapi itu tidak bermakna kita harus memilih hidangan tinggi lemak. Kajian juga mendapati kekerapan obesiti berlaku dikalangan mereka yang makan diet tinggi lemak daripada mereka yang makan diet rendah lemak.

6. Nikmati Soya

Kacang soya menawarkan protein dan lemak serta karbohidrat. Ini menunjukkan kacang soya lebih memberi kepuasan dan memastikan selera dalam kawalan berbanding kebanyakan makanan yang berasaskan tanaman.

7. Kunyah Kacang

Makan kacang boleh membuatkan perut anda berasa kenyang seketika kerana kandungan protein dan seratnya. Segenggam kacang kaya dengan vitamin dan mineral akan mampu menahan perut anda antara waktu makan. Tetapi perlu diingat anda hanya boleh makan sedikit sahaja kerana kacang tinggi lemak walaupun ia sejenis lemak monotaktepu yang baik.

8. Jangan Gelojoh

Makan perlahan. Otak mengambil masa lebih kurang 20 minit untuk menghantar mesej kepada perut bahawa anda sudah cukup makan. Jika anda makan secara perlahan, otak berpeluang untuk memberitahu perut dan ini sekaligus membuatkan anda tidak terlebih makan.

9. Kekal Cara Makan

Sedikit pilihan dalam hidangan makanan adalah lebih baik. Tetapi mengambil beberapa jenis hidangan dalam satu masa adalah salah satu cara yang salah. Menambah hidangan tambahan ke dalam waktu makan biasanya meningkatkan jumlah keseluruhan kalori yang anda ambil pada waktu makan ketika itu.

Sumber Rujukan :Mingguan Wanita Edisi September 2015

---------=---------=-----------=-----------=-----------=----------=-------

Kereta sewa pandu sendiri.
Viva - Axia - Myvi - Saga - Alza - Van - Urvan

Call
0167508833

Atau layari

www.keretasewamachang.com.com
www.facebook.com/keretasewamachang
www.keretasewamachang.blogspot.my

Kami menyediakan perkhidmatan sewa Van di Machang
Nissan urvan baru dan Toyota Hiace Baru

Kami juga menyediakan pelbagai jenis kereta untuk disewakan seperti Vellfire, Starex, Alza, Hiace, Myvi, Saga, Axia dan Viva

Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Machang, Kelantan. Kereta dan Van sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.

Untuk booking call 016 - 750 8833

Car Rental Kelantan is located in Kelantan, Malaysia. We enjoy to give you as our customer the best car rental and chauffeur (car rental with driver) service we have. We provide Car Rental and Chauffeur Services for individual and corporate, local and also international customers. We have various types of car model including economic, MPV, Sedan, LUXURY and van. At Car Rental Kelantan we try our best to give the best car rental and chauffeur (car rental with driver) service we have because our customers' happiness are our satisfaction.


We provide Car Rental and Chauffeur (Car Rental with driver) Services

Kami menawarkan perkhidmatan kereta sewa sekali pemandu dengan harga berpatutan. Semua pemandu kami dilatih untuk menjadi pemandu yang cekap dan penjaga yang sangat baik.

Pemandu kami bukan sahaja akan memandu anda ke mana anda ingin pergi tetapi mereka akan mengambil berat dalam memastikan anda selesa dan baik sepanjang perjalanan anda.

Harga yang kami tawarkan termasuk Minyak, Toll, Professional Driver, Keadaan kereta yang sangat baik dan Air Mineral Percuma untuk setiap penumpang.