Kereta Sewa Kelantan | Van Sewa Kelantan

Kereta Sewa Van Sewa Machang

Kereta Sewa Machang ialah halaman web untuk mempromosikan perkhidmatan kereta sewa diMachang, Kelantan. Kami merupakan wakil penyewa kereta sewa di Machang, Kelantan.

Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Kelantan. Kereta sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.

Machang


Machang mendapat nama daripada sebuah kampung iaitu Kampung Machang. Ia mula dibuka pada tahun 1880 oleh sekumpulan penduduk kampung dari Pasir Tumboh di Kota Bharu yang diketuai oleh En. Senik. Pada awal pembukaan kampung ini aktiviti utama yang dijalankan oleh penduduk untuk menyara kehidupan mereka ialah pertanian dan perniagaan.


Dari segi geografinya kedudukan Jajahan Machang terletak di tengah-tengah negeri Kelantan Darul Naim. Jajahan Machang ini bersempadan dengan Kota Bharu dari sebelah utara, sebelah selatan Jajahan Kuala Krai, sebelah barat bagi Jajahan Tanah Merah manakala bagi Jajahan Pasir Puteh pula di sebelah timur.


Pada awal penubuhannya iatu sekitar tahun 1949 Jajahan Machang telah dijadikan jajahan kecil. Namun, pada 1 Januari 1952 disebabkan kepesatan dalam pembangunan dan kegiatan ekonomi di Jajahan Machang ia telah dijadikan jajahan sepenuhnya.
Jajahan Machang mempunyai keluasan 546.26 kilometer persegi. Daripada jumlah keluasan itu sebanyak 129 kilometer persegi adalah terletak di dalam Majlis Daerah Machang.


Antara tempat menarik di Daerah Machang yang sering dikunjungi oleh orang ramai ialah kolam air panas yang terletak di Kampung Rengas Tok Bok, Hutan Lipur Bukit Bakar, Air Terjun Jeram Linang dan Hutan Lipur Cabang Tongkat. Terdapat juga kawasan bersejarah dan mercu tanda di daerah ini untuk dilawati seperti Jambatan Guillemard, Lombong Bijih Besi Temangan dan juga Menara Masjid Pulai Condong.






Sekolah
Sekolah Menengah
Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Samad
Sekolah Menengah Kebangsaan Machang
Sekolah Menengah Kebangsaan Hamzah (1)
Sekolah Menengah Kebangsaan Hamzah (2)
Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Intan
Sekolah Menengah Kebangsaan Temangan
Sekolah Menengah Kebangsaan Pangkal Meleret
Sekolah Menengah Sains Machang
Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Wataniah
Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Machang
Maahad Tahfiz Al Quran Wal Qiraat

Sekolah Rendah
Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Pei Hwa
Sekolah Kebangsaan Dewan Besar
Sekolah Kebangsaan Labok
Sekolah Kebangsaan Tok Bok
Sekolah Kebangsaan Machang (1)
Sekolah Kebangsaan Machang (2)
Sekolah Kebangsaan Pulai Chondong
Sekolah Kebangsaan Pangkal Gong
Sekolah Kebangsaan Kampung Pek
Sekolah Kebangsaan Temangan
Sekolah Kebangsaan Ayer Merah
Sekolah Kebangsaan Hamzah (1)
Sekolah Kebangsaan Hamzah (2)
Sekolah Kebangsaan Bukit Tiu
Sekolah Kebangsaan Belukar
Sekolah Kebangsaan Bandar
Sekolah Kebangsaan Pak Roman
Sekolah Kebangsaan Mata Ayer
Sekolah Kebangsaan Pangkal Nering
Sekolah Kebangsaan Pangkal Jenereh

Mukim
Mukim Bagan
Mukim Bakar
Mukim Dewan
Mukim Gading Galoh
Mukim Jakar
Mukim Joh
Mukim Kelaweh
Mukim Kerawang
Mukim Kerilla
Mukim Kuala Kerak
Mukim Labok
Mukim Limau Hantu
Mukim Machang
Mukim Padang Kemunchut
Mukim Pek
Mukim Pemanok
Mukim Pulai Chondong
Mukim Raja
Mukim Temangan
Mukim Tengah
Mukim Tok Bok
Mukim Ulu Sat
Bandar Machang
Pekan Temangan

Kami menyediakan perkhidmatan sewa Van di Machang
Nissan urvan baru dan Toyota Hiace Baru

Kami juga menyediakan pelbagai jenis kereta untuk disewakan seperti Vellfire, Starex, Alza, Hiace, Myvi, Saga, Axia dan Viva

Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Machang, Kelantan. Kereta dan Van sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.

Untuk booking call 016 - 750 8833

Car Rental Kelantan is located in Kelantan, Malaysia. We enjoy to give you as our customer the best car rental and chauffeur (car rental with driver) service we have. We provide Car Rental and Chauffeur Services for individual and corporate, local and also international customers. We have various types of car model including economic, MPV, Sedan, LUXURY and van. At Car Rental Kelantan we try our best to give the best car rental and chauffeur (car rental with driver) service we have because our customers' happiness are our satisfaction.


We provide Car Rental and Chauffeur (Car Rental with driver) Services

Kami menawarkan perkhidmatan kereta sewa sekali pemandu dengan harga berpatutan. Semua pemandu kami dilatih untuk menjadi pemandu yang cekap dan penjaga yang sangat baik.

Pemandu kami bukan sahaja akan memandu anda ke mana anda ingin pergi tetapi mereka akan mengambil berat dalam memastikan anda selesa dan baik sepanjang perjalanan anda.

Harga yang kami tawarkan termasuk Minyak, Toll, Professional Driver, Keadaan kereta yang sangat baik dan Air Mineral Percuma untuk setiap penumpang.